סגנונות גלישה על סקייטבורד

סגנונות גלישה על סקייטבורד

תוכן העניינים

ישנם מגוון של סגנונות גלישה על סקייטבורד, חלקם מתאימים למתחילים וחלקם דורשים שליטה בסקייטבורד ברמה גבוהה ולא מומלצים למתחילים.

מהם סגנונות גלישה על סקייטבורד?

Street Skateboarding –  זהו כנראה הסגנון הפופולרי ביותר מכיוון שהוא נגיש בכל עיר, מושב או קיבוץ. סגנון זה אינו דורש ציוד מיוחד או אפילו הרבה מקום אפילו חניה ריקה תספיק בהתחלה). החלקה ברחוב סובבת סביב טריקים כמו ollie, grinds ו flips שאפשר לעשות עם ידע בסיסי ומעט מאמץ (כמובן שתלוי ברמה שלכם). גם התרגילים הבסיסים האלה דורשים אימון ותרגול כדי שיהיו מושלמים.

סגנון זה מאוד פופולרי ונוח למתחילים מפני שתוכלו לבצע מגוון של תרגילים ברחוב, הכל תלוי בבנייה של הרחוב שלכם. תוכלו לקפוץ מעל מדרגות, להחליק על מעקים.

Vert Skateboarding – למי שרוצה אתגר שיזכור לכל החיים, vert עשוי להיות התשובה. סגנון זה מתאים יותרסגנון גלישה על סקייטבורד לגולשים מתקדמים אשר למדו מספר תרגילים כבר ורוצים להשתפר או ללמוד תרגילים חדשים. לרמפות Vert בדרך כלל יש נקודתהתחלה גבוהה ולכן המחליק מקבל יותר זמן אוויר, יש להן גם קצוות עמוקים כך שאם אתה נופל זה כואב יותר.

בסגנון זה מומלץ לקחת סקייטבורד בגודל בינוני, אם הסקייטבורד יהיה קטן מדי היציבות שלו תפגע במהירויות גבוהות, אם הוא גדול מדי יהיה קשה לשלוט עליו בעליה ובירידה של הרמפה.

Freestyle Skateboarding – החלקה חופשית היא אחד מסוגי הסקייטבורד האמנותיים ואקספרסיביים ביותר. בניגוד להחלקה ברחוב, להחלקה חופשית אין כללים או מטרות. הכל עניין של הבעה, יצירתיות ואימפרוביזציה. אלו כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל את המסע החדש הזה אל עולם הפרי-סטייל!

ראשית, זה תמיד רעיון טוב להשקיע בציוד איכותי אם אתה מעוניין להפוך למחליק חופשי. כלומר, כדאי לחפש סקייטבורדים, מגפיים, גלגלים ומסבים איכותיים. תצטרך גם ציוד מגן לסקייטבורד כמו קסדות ומגני ברכיים כי נפילה אחת יכולה לסיים את הקריירה שלך כמחליק חופשי!

לבסוף, מומץ להתחיל להסתובב עם מחליקים חופשיים אחרים, כי זה יעזור לך לקבל השראה מאלה שעושים את זה הכי הרבה זמן. יש המון מדריכים מעולים שילמדו אותך כל מיני טריקים וטכניקות שיהפכו את חווית ההחלקה שלך להרבה יותר מהנה ובטוחה!

Park skateboarding – סקייטבורד הוא אחד מסוגי ספורט אתגרי הפופולריים ביותר, וזה לא משנה מה הגיל שלך. ישנם סוגים שונים של סקייטפארקים לכל רמת מיומנות. 

סקייטפארקים משמשים לשיפור מיומנויות ולבניית ביטחון עצמי. סקייטפארקים נמצאים בהרבה מקומות – רשימת סקייטפארקים בישראל. הרבה אנשים עושים סקייטבורד בפארק כדי ללמוד איך לעשות טריקים מבלי לדאוג להיפגע.

סקייטבורד הוא תחביב נפוץ לילדים. הם בדרך כלל מבלים את זמנם לאחר בית הספר בסקייטפארק עם חבריהם. רוב הילדים הצעירים יעשו סקייטבורד עם הוריהם או בני משפחתם כשהם לומדים כיצד לבצע טריקים ופעלולים.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של סקייטפארקים הוא שהוא נותן לבני נוער מקום בו הם יכולים להתבטא, במיוחד אם אין הורה בסביבה שישמור עליהם.

Downhill skateboarding – החלקה במדרון היא צורה לא תחרותית של החלקה המשתמשת בלונגבורד כדי לרכוש את השליטה והמהירות המתאימות. ישנן שתי מיומנויות חשובות על מנת לשלוט בסגנון זה:

  •  Tucking – הרגל הקדמית ממוקמת באופן מלא על החלק הקדמי של הקרש, והרגל האחורית נמצאת רק על הזנב של הסקייט. 
  •   Drafting -גלישה בצמוד (מאחורה) לגולש אחר בירידה כדי לנצל את הירידה בהתנגדות הרוח כדי שתוכל לאסוף מספיק מהירות כדי בסופו של דבר להתעלות עליהם. 

גולשי סקייטבורד במדרון רוצים מהירות וזה בדיוק מה שהם מקבלים. הרבה אנשים מתייחסים ברצינות רבה לסוג זה של החלקה כי זה דורש רמה מסוימת של מיומנות ואומץ.

איזה סגנון גלישה על סקייטבורד הוא המתאים ביותר למתחילים?

הסגנון הגלישה של סקייטבורד הפופולרי ביותר למתחילים הוא סגנון הרחוב/עירוני מכיוון שהוא נגיש בכל עיר ובעיירות קטנות יותר.

מתחילים צריכים להתמקד ברכישת ניסיון לפני המעבר לסגנונות מתקדמים יותר. כדי לעשות זאת, הם צריכים לעבוד על טריקים כמו ollie, grinds ו flips שאפשר לעשות ללמוד גם באינטרנט. גם אם תבחרו ללמוד באינטרנט עדיין צריך לצאת ולתרגל, אבל את ההבנה של איך לבצע את התרגיל ניתן ללמוד על המחשב. התרגילים האלה דורשים תרגול, אל תתקדמו במהירות לתרגילים מתקדמים יותר לפני שאתם מרגישים שאתם שולטים בתרגילים הבסיסים בצורה טובה.

מהם 2 סגנונות הסקייטבורד השונים באולימפיאדה?

ישנם שני סגנונות של סקייטבורד באולימפיאדה: רחוב וסלאלום.

סקייטבורד רחוב: זה נקרא גם "עירוני" או "בסגנון חופשי". על המתמודדים לעבור את דרכם במסלול המכיל מכשולים, סכנות ובורות בדרך. נקודות ניתנות על תרגילים שונים ותמרונים מיומנים, כגון קפיצות וflips. משתתפים אלה צריכים להיות טובים בעבודה על מכשולים כמו מסילות ובורות בעזרת הסקייטבורד שלהם והם צריכים להיות מסוגלים לעשות טריקים מורכבים כמו 360s, 180s ו- 180-flips.

סקייטבורד סלאלום: על המתחרים בסגנון הסלאלום לתמרן סביב סדרת קונוסים מבלי להפיל אותם. בסגנון החלקה זה אין קפיצה, ספינינג או תרגילים מסובכים אחרים.

סקייטבורד נכנס לאולימפיאדה לראשונה באולימפיאדת טוקיו בשנת 2020

פוסטים נוספים

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

איך סקייטבורד יכול לשנות את חייך הסקייטבורד עבר כברת דרך מאז ההתחלה הצנועה שלו בשנות החמישים בארה"ב. מה שנחשב פעם לקהילה מרדנית של בני נוער

חלקי הסקייטבורד השונים

חלקי הסקייטבורד השונים

סקייטבורד היא אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד. אבל האם אי פעם עצרתם לחשוב מה מרכיב סקייטבורד? אם אתה כמו אנשים

שיתוף:
small_c_popup.png

צרו איתנו קשר