חלקי הסקייטבורד השונים

חלקי הסקייטבורד השונים

תוכן העניינים

סקייטבורד היא אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד. אבל האם אי פעם עצרתם לחשוב מה מרכיב סקייטבורד? אם אתה כמו אנשים רבים, אולי אינך מכיר את כל החלקים השונים המרכיבים סקייטבורד. בואו נסתכל על מה הם חלקי הסקייטבורד השונים.

הכירו את חלקי הסקייטבורד השונים

קרש הסקייטבורד: הקרש הוא בעצם חלק הלוח של הסקייטבורד. הוא מורכב מעץ או מחומרים מרוכבים ומגיע בגדלים, צורות וצבעים שונים. חשוב גם לציין שקרשי סקייטבורד יכולים להיות שטוחים או מעוקלים בהתאם להעדפתכם.

צירים: הצירים הם רכיבי מתכת של הסקייטבורד שמתחברים בחלק העליון והתחתון של הקרש. הם יוצרים מערכת סרנים המאפשרת פנייה ותמרון וכן תמיכה בכפות הרגליים בזמן הרכיבה. צירים מגיעים בגדלים שונים בהתאם למשקל ולסגנון הנסיעה שלך.

גלגלים: גלגלים הם דיסקים מפלסטיק עם מיסבים בפנים שמתחברים לכל ציר באמצעות ברגים. הם מגיעים בגדלים שונים, קשיות וסגנונות שונים בהתאם להעדפתך לגבי מהירות, אחיזה או עמידות ונעים בקוטר של 50-75 מ"מ.

מיסבים: מיסבים הם גלילי מתכת קטנים המוכנסים לכל גלגל ומאפשרים להם להסתובב בחופשיות בעת רכיבה במורד גבעות או רמפות ליציבות נוספת. מיסבים מגיעים בדרגות הנעות בין 1-8 כאשר 8 הוא המהיר ביותר אך גם יקר יותר מדרגות נמוכות יותר. מיסבים בדרגה גבוהה יותר יחזיקו מעמד זמן רב יותר, כך שאם אתם מתכננים לעשות טריקים או מרוצי ירידה, אולי כדאי להשקיע במיסבים בדרגה גבוהה יותר!

נייר גריפ: נייר גריפ מונח על החלק העליון של הקרש כך שהרוכבים יכולים לשמור את רגליהם נטועות בחוזקה על הלוח שלהם בזמן רכיבה במהירויות גבוהות או ביצוע טריקים כמו ollies ו-kickflips! חומר זה מגיע בצבעים ומרקמים שונים כך שהרוכבים יכולים להתאים את הקרשים שלהם בהתאם להעדפותיהם!

בין אם אתה רק מתחיל לרכב על סקייטבורד או רוכב מנוסה שמחפש כמה חלקים נוספים לבניית הסקייטבורד שלך – חשוב להבין את כל חלקי הסקייטבורד השונים המרכיבים סקייטבורד שלם! על ידי למידה נוספת על רכיבים אלה, תדעו טוב יותר איך לבחור איזה סוג מתאים לכם ביותר בהתבסס על הצרכים וההעדפות שלכם – מה שיאפשר לכם לצאת לשם וליהנות מימי הקיץ המתוקים האלה עם החברים שלכם! אז בואו נתחיל – עכשיו כשאנחנו יודעים איך סקייטבורדים עובדים!

סקייטבורד על הצד

הפיזיקה והדינמיקה של הסקייטבורד: מבט מקרוב

סקייטבורד הוא בילוי פופולרי עבור אנשים מכל הגילאים, אבל האם אי פעם עצרתם לשקול את הפיזיקה והדינמיקה שהופכות את הסקייטבורד לכל כך רב-תכליתי? בואו נסתכל מקרוב על המדע מאחורי הסקייטבורד.

הפיזיקה של הסקייטבורד

הפיזיקה מאחורי הסקייטבורד מורכבת. כדי להבין את זה, אתה צריך להסתכל על המרכיבים הבסיסיים של סקייטבורד. סקייטבורד טיפוסי מורכב מארבעה מרכיבים עיקריים: שני צירים , ארבעה גלגלים, קרש אחד ומערכת אחת של מיסבים.

צירים הם אלו שמחזיקים את הגלגלים במקום ומעניקים לסקייטבורד יציבות. בעת פנייה או ביצוע טריקים על סקייטבורד, המשאיות ממלאות תפקיד חשוב בשמירה על איזון הרוכבים ובמרכזם על הקרש. מה שהופך אותם לכל כך חשובים הוא היכולת שלהם להסתגל לסוגי שטח שונים – ממשטחי בטון חלקים ועד כבישי אספלט מחוספסים – ולספק אחיזה בעת הצורך. על ידי התאמת הזווית שבה מונח הציר על לוח (המכונה "גיאומטריית צירים"), הרוכבים יכולים להתאים את הקרשים שלהם בהתאם לאופן שבו הם רוצים שהם יפעלו בתרחישים שונים.

גלגלים הם מרכיב מרכזי נוסף של סקייטבורד מכיוון שהם מספקים אחיזה במהלך פניות ועוזרים להניע את הרוכבים קדימה כאשר הם דוחפים עם הרגליים. גלגלים מגיעים בגדלים שונים בהתאם לסוג השטח עליו רוכבים, כגון גלגלים קטנים יותר לרמפות וגלגלים גדולים יותר לרכיבה ברחוב. הם מגיעים גם בdurometers שונים (סטנדרט המודד את מידת הקושי של גומי, פלסטיק ועוד), מה שמשפיע על מידת האחיזה שהם מספקים בעת גלגול על פני משטחים שונים. גלגלים קשים יותר מספקים אחיזה רבה יותר בעוד שגלגלים רכים יותר מציעים יכולת תמרון טובה יותר.

מיסבים הם המאפשרים לגלגלים להסתובב בחופשיות ללא כל התנגדות מחיכוך או התנגדות אוויר. מיסבים מורכבים מכדורי מתכת קטנים שמתגלגלים בתוך מעטפת מיסבים בזמן שאתה מאיץ או מאט את המהירות שלך בזמן הרכיבה על הסקייטבורד שלך. ככל שאתה גולש מהר יותר, כך יש פחות חיכוך בין כפות הרגליים שלך לקרקע, מה שמאפשר לך לשמור על המהירות שלך לתקופות ארוכות יותר מבלי שתצטרך לדחוף שוב עם הרגליים בכל פעם שאתה מאט. זה עוזר לרוכבים לחסוך באנרגיה ועדיין להיות מסוגל לנוע במהירות על פני מרחקים גדולים במינימום מאמץ.

סקייטבורד היא פעילות רב-תכליתית להפליא הדורשת ידע לא רק על אופן הפעולה של הסקייטבורד אלא גם על האופן שבו הפיזיקה משתלבת ביכולות הביצועים שלה – מהבנת גיאומטריית צירים וגדלי גלגלים/רמות אורך רוח ועד למידה על מסבים ורמות התנגדות/חיכוך אוויר בעת האצה או האטת המהירות. הכרת הפרטים הללו תעזור לגולשים להפיק יותר מכל רכיבה על סקייטבורד על ידי כך שהסקייטבורד שלהם מותאם לכל סוג של שטח או טריק שהם עשויים לנסות! הבנת הפרטים הללו גם תעזור להם לקבל החלטות חכמות יותר בעת רכישת לוחות או חלקים חדשים, כדי להבטיח שהם מקבלים בדיוק את מה שהם צריכים מכל רכישה!

פני בורד, קסדה ותיק גב

סוגים וממדים של סיפון סקייטבורד: מה שאתה צריך לדעת לפני רכישת סקייטבורד

האם אתה מחפש את הסקייטבורד הראשון שלך או משדרג למשהו טוב יותר? סוג הסקייטבורד והמידות שלו ממלאים תפקיד עצום בחוויית הגלישה על סקייטבורד הכוללת שלכם. אנו נחקור את סוגי הקרשים השונים ואת מידותיהם, כדי שתדע בדיוק מה לחפש בעת רכישת לוח.

הסוגים השונים של חפיסות

כשזה מגיע לסקייטבורד, ישנם ארבעה סוגים עיקריים של קרשי סקייטבורד. אלה כוללים סקייטבורד רחוב, קרוזרים, לונגבורדים ומיני קרוזר. בואו נסתכל על כל אחד מקרוב יותר.

סקייטבורד רחוב – סקייטבורד רחוב הם סוג הסקייטברוד הנפוץ ביותר בחוץ. הם בדרך כלל באים בגדלים בין 7.5 אינץ' ו-8.25 אינץ' רוחב ואורכם נע בין 31 אינץ' ל-32 אינץ'. סקייטבורד רחוב מעוצבים עם צורה קעורה המאפשרת לך לבצע טריקים בקלות רבה יותר וגם מספקת אחיזה טובה יותר בכף הרגל בזמן ההחלקה.

קרוזרים – קרוזרים רחבים מעט יותר מסקייטבורד רחוב וכוללים בסיס גלגלים מורחב (מרחק בין הצירים) מה שמקל עליהם לשלוט במהירויות גבוהות יותר. קרוזרים בדרך כלל באים בגדלים בין 8 אינץ' ל-9 אינץ' רוחב ונע בין 32" ל-35 אינץ' אורך בהתאם לגודל כפות הרגליים של הרוכב. מכיוון שיש להם גלגלים גדולים יותר מסקייטבורד רחוב רגיל, הם יכולים להתמודד בקלות עם משטחים מחוספסים יותר כמו סדקים במדרכה מבלי להאט יותר מדי מהירות.

לונגבורדים – לונגבורדים גדולים יותר גם מסקייטבורד רחוב וגם מקרוזרים . אורך לונגבורדים נע בין 8 אינץ' ל-10 אינץ' רוחב עם אורכים הנעים בין 33 אינץ' ל-45 אינץ'. לונגבורדים נהדרים לשייט ברחבי העיר מכיוון שבסיס הגלגלים הרחב שלהם הופך אותם ליציבים יותר במהירויות גבוהות יותר מאשר סוגי סקייטבורד אחרים. הם גם מעולים לגלישה במורד גבעה בגלל בסיס הגלגלים הארוך יותר שלהם, מה שמקל עליהם לשלוט במצבים מהירים כמו ירידה משוליים או ניווט בפניות הדוקות במהירויות גבוהות!

מיני קרוזרים – מיני קרוזרים הם סוג הלוחות הקטן ביותר שיש אבל אל תתנו לגודל שלהם להטעות אתכם! החבר'ה הקטנים האלה עדיין מחזיקים הרבה כוח בשל בסיס הגלגלים הקטן שלהם, המאפשר להם להאיץ במהירות ולשמור על מהירויות גבוהות למרחקים קצרים מבלי לאבד שליטה בקלות, כמו שסקייטבורדים גדולים יותר עושים כשיורדים בירידה או מבצעים פניות מהירות על משטחים מחוספסים. גדלי מיני סיירות נעים בין 5"-7" רוחב עם אורכים הנעים בין 29"-33".

בין אם אתה רק מתחיל או בוחן לשדרג את הסקייטבורד הנוכחי שלך, לדעת איזה סוג של קרש סקייטבורד מתאים לך הוא חיוני לחוויית סקייטבורד מהנה! 

חלקי הסקייטבורד השונים מקרוב

בחירת גלגלי הסקייטבורד המתאימים לסגנון שלך

יש מגוון רחב של גלגלי סקייטבורד וכולם משרתים מטרות שונות. בהתאם לסגנון גלישת הסקייטבורד שאתה עושה, תוכל למצוא גלגל המתאים ביותר לסגנון שלך. נסקור כמה מהסוגים השונים של גלגלי סקייטבורד ואיזה הכי מתאים לך.

צורה וגודל של גלגלי סקייטבורד

גלגלי סקייטבורד מגיעים בכל הצורות והגדלים, אך בדרך כלל מתחלקים לשלוש קטגוריות: גלגלי קרוזר, גלגלי רחוב וגלגלי vert. גלגלי קרוזר נוטים להיות גדולים יותר מסוגים אחרים של גלגלים, כך שהם יכולים לשמור על מהירות למרחקים ארוכים יותר תוך מתן יציבות. גלגלי רחוב קטנים יותר ויש להם יותר אחיזה מה שהופך אותם למושלמים עבור טריקים והחלקה טכנית. גלגלי vert נוטים להיות גדולים יותר מגלגלי רחוב, אך קטנים יותר מגלגלי קרוזר. אלה מספקים שילוב טוב בין מהירות ואחיזה למי שרוצה לעשות טריקים בסקייטפארק הקרוב לביתו.

קשיות ועמידות גלגלים

הקשיות של הגלגל (נמדד ב-durometers) משפיע על הביצועים של גלגל. דירוג דוחומטר גבוה יותר אומר שהגלגל קשה יותר, כלומר הוא לא יתעוות בקלות תחת לחץ משטח קשה או נחיתות מקפיצות או טריקים. החיסרון של גלגלים קשים יותר הוא שהם לא סופגים זעזועים כמו גם רכים יותר כך שהם יכולים להתבלות מהר יותר אם משתמשים בהם על משטחים מחוספסים יותר. גלגלים רכים יותר מעולים לבלימת זעזועים, אך יכולים להתבלות במהירות אם משתמשים בהם על משטחים חלקים כמו בטון או אספלט. באופן כללי, מחליקי רחוב מעדיפים מדדים קשים יותר (90-101A) ואילו מחליקי פארק מעדיפים מדדים רכים יותר (80-90A).

צבע וגרפיקה של גלגלים

אם אתה מחפש להתאים אישית את הסקייטבורד שלך עם גרפיקה או צבעים, בחירת הגלגלים הופכת חשובה עוד יותר מכיוון שיש הרבה אפשרויות זמינות! אתה יכול לבחור בין שחור קלאסי לעיצובי ניאון צבעוניים – זה תלוי רק מה אתה אוהב! רוב החברות מציעות עיצובי גלגלים מותאמים אישית הכוללים יצירות אמנות של מחליקים מקצועיים או מותגים הקשורים לתרבות סקייטבורד כמו Supreme או Thrasher Magazine.

עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות של גלגלי סקייטבורד זה אולי נראה מלחיץ בהתחלה, אבל ברגע שאתה יודע איזה סגנון החלקה אתה מתכנן לעשות הכי הרבה אז זה הופך להיות הרבה יותר קל למצוא את הגלגל המתאים לצרכים שלך! בצע מחקר מקוון ובדוק ביקורות מאנשים אחרים שכבר התנסו בסוגים מסוימים של גלגלי סקייטבורד לפני ביצוע הרכישה, כך שתקבל בדיוק את מה שאתה צריך!

פוסטים נוספים

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

איך סקייטבורד יכול לשנות את חייך הסקייטבורד עבר כברת דרך מאז ההתחלה הצנועה שלו בשנות החמישים בארה"ב. מה שנחשב פעם לקהילה מרדנית של בני נוער

סקייטר בסקייטפארק

חימום לגלישה על סקייטבורד

לפני שקופצים על הסקייטבורד ויוצאים לגלוש ברחוב או בסקייטפארק, ודאו שאתם עושים חימום כראוי. בין אם אתה גולש סקייטבורד מתחיל או מנוסה, חימום נכון חיוני

שיתוף:
small_c_popup.png

צרו איתנו קשר