האם סקייטבורד הוא ספורט?

סקייטבורד הוא ספורט

תוכן העניינים

סקייטבורד היא פעילות שקיימת מאז שנות ה-50. זה התפתח בצורה דרמטית עם השנים, עם הצגת טריקים וסגנונות חדשים. עם זאת, עדיין יש ויכוחים האם סקייטבורד הוא ספורט. בוא נחקור את השאלה הזו ביתר פירוט למטה ונראה מה מייחד את הסקייטבורד מענפי ספורט אחרים.

מה מייחד סקייטבורד?

סקייטבורד שונה מרוב ענפי הספורט המסורתיים מכיוון שהוא אינו מוגבל לכללים או לתקנות ספציפיים. אתה לא צריך להצטרף לקבוצה או ליגה, או אפילו לקבל הכשרה רשמית כדי להשתתף. המשמעות היא שכל אחד בכל גיל יכול ללמוד לסקייטבורד, ללא קשר ליכולת הספורטיבית שלו.

דבר נוסף שמייחד את הסקייטבורד הוא התרבות והקהילה שלו. שלא כמו ענפי ספורט אחרים, שלעתים קרובות מונעים על ידי תחרות, סקייטבורד הוא רק ליהנות ולהביע את עצמך בצורה יצירתית באמצעות סגנון הגלישה ובחירת הטריקים שלך. זה הופך אותו לנגיש לאנשים שאולי לא מרגישים בנוח לשחק ספורט מסורתי כמו כדורסל או כדורגל.

לבסוף, אין מגע פיזי מעורב בסקייטבורד, מה שהופך אותו לבטוח יותר מפעילויות וספורט רבים אחרים. אמנם אתה תמיד צריך ללבוש ציוד מגן לסקייטבורד בזמן החלקה (כגון קסדה), לא תצטרך לדאוג להיפגע על ידי שחקן אחר או להיפצע בטעות עקב מגע עם מישהו אחר במסלול.

אדם גולש על סקייטבורד

האם סקייטבורד הוא ספורט או אומנות?

סקייטבורד קיים כבר עשרות שנים, והוויכוח האם סקייטבורד הוא ספורט פשוט לא ייעלם. בצד אחד של הטיעון יש מי שיטענו שסקייטבורד היא צורת אמנות, לא ספורט. מהצד השני יש מי שאומרים שצריך להתייחס לסקייטבורד כספורט לגיטימי. אז מה פסק הדין? בואו נסתכל מקרוב על שני הצדדים של הדיון המתמשך הזה.

הטיעון לסקייטבורד כצורת אמנות

אלה שמאמינים שסקייטבורד היא צורת אמנות מצביעים על ההיבטים היצירתיים של הסקייטבורד – הטריקים, הסיבובים והאוליות – כהוכחה. הם טוענים שאלמנטים אלה דורשים יצירתיות והבעה לביצוע נכון ושהם יותר מסתם הישגים פיזיים.

הם גם מציינים שאין "דרך נכונה" אחת לבצע טריק או תמרון נתון. במקום זאת, כל מחליק ייגש אליו אחרת בהתאם לסגנון ולהעדפות שלו. אתם יכולים לראות את זה בא לידי ביטוי בסקייטפארק בעיר שלכם, כל סקייטר שיבצע טריק יעשה את זה קצת שונה מחבריו. ככזה, ניתן לטעון שסקייטבורד הוא יותר ביטוי לאמנות מאשר ספורט תחרותי.

הטיעון לסקייטבורד כספורט

אלה הטוענים בעד התייחסות לסקייטבורד כענף ספורט לגיטימי מציינים את ההיבט הפיזי של הסקייטבורד – הכושר הנדרש כדי להישאר על הלוח שלך ולשמור על שיווי משקל תוך כדי ביצוע טריקים – כמו גם את האופי התחרותי של אירועים פופולריים רבים כמו X Games ו. סקייטבורד של ליגת רחוב (SLS). הם טוענים שלמרות שגולשי סקייטבורד עשויים להתבטא בצורה יצירתית במהלך התחרויות הללו, הם עדיין מתחרים זה בזה על נקודות ופרסים.

בנוסף, התומכים בבחינת הסקייטבורד כספורטיבית מציינים את העובדה שכיום קיימות ליגות מקצועיות עם מחליקים מקצוענים המתחרים על חסויות ופרסים כספיים בתחרויות שונות ברחבי העולם. זה מדגים עוד כמה החלקה תחרותית הפכה עם השנים.

מדוע סקייטבורד הוא ספורט?

סקייטבורד היא פעילות ממנה נהנים מיליוני אנשים ברחבי העולם. זוהי דרך מהנה לצאת החוצה, לחקור את השכונה שלך ולהישאר פעיל. אבל מה זה בדיוק? האם סקייטבורד נחשב לספורט? בואו נסתכל מקרוב!

ההגדרה של ספורט

מה שמהווה ספורט יכול להיות סובייקטיבי. יש אנשים שחושבים שכל פעילות גופנית מתאימה כספורט, בעוד שאחרים דורשים יותר מבנה וכללים כדי לסווג משהו כספורט. על פי מילון אוקספורד האנגלי, ספורט מוגדר כ"פעילות הכרוכה במאמץ פיזי ומיומנות שבה אדם או קבוצה מתחרים נגד אחר או אחרים למען בידור". עם ההגדרה הזו בחשבון, ברור שלסקייטבורד יש את כל היתרונות להיחשב כספורט.

סקייטר עושה טריקים עם סקייטבורד

תחרות ומקצועיות

סקייטבורד אמנם כרוך במאמץ פיזי ומיומנות, אבל יש גם אלמנטים של תחרות מעורבים. גולשי סקייטבורד מתחרים בתחרויות על פרסים והכרה. כמה גולשי סקייטבורד מקצועיים מתפרנסים באמצעות חסויות ותחרויות. על סקייטבורד מקצועיים להתאמן קשה כדי להישאר תחרותיים ולוודא שהם בולטים על פני מחליקים אחרים. עליהם לתרגל טריקים, לתחזק את הסקייטבורד שלהם, ללמוד על אירועים קרובים ולחדד את כישוריהם כדי להקדים את התחרות – כל הפעילויות שהן חלק מהמשטר של כל ספורטאי מקצועי.

אירועים תחרותיים

מחליקים משתתפים באירועים מאורגנים כגון החלקה על רחוב, החלקה בוורט (רמפות) וסלאלום (תזמון). החלקה ברחוב היא הצורה הפופולרית ביותר של סקייטבורד תחרותי מכיוון שהיא מאפשרת למחליקים להפגין את היצירתיות שלהם בזמן שהם מבצעים טריקים על מסילות, מדרגות, מדפים וחפצים אחרים שנמצאו בסביבות עירוניות.

משחקי X קיימים מאז 1995 כאשר ESPN החלה לארח אותם מדי שנה. תחרויות ספורט אתגרי אלו מציגות סקייטבורד המתחרים זה בזה על מדליות, פרסים וזכויות התרברבות. תחרויות גדולות אחרות כוללות את סיור הסקייטבורד העולמי של ליגת הרחוב, Red Bull Hart Lines ו-Red Bull Bowl Rippers – כולם אירועים עם מחליקים מקצועיים שמתחרים ברמה הגבוהה ביותר על פרסים שיכולים להגיע לשש ספרות.

פוסטים נוספים

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

איך סקייטבורד יכול לשנות את חייך הסקייטבורד עבר כברת דרך מאז ההתחלה הצנועה שלו בשנות החמישים בארה"ב. מה שנחשב פעם לקהילה מרדנית של בני נוער

חלקי הסקייטבורד השונים

חלקי הסקייטבורד השונים

סקייטבורד היא אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד. אבל האם אי פעם עצרתם לחשוב מה מרכיב סקייטבורד? אם אתה כמו אנשים

שיתוף:
small_c_popup.png

צרו איתנו קשר