סקייטבורד כאימון טיפולי

סקייטבורד כאימון טיפולי

תוכן העניינים

סקייטבורד הוא לא רק דרך מצוינת להתנייד, אלא זו גם דרך מצוינת להפיג מתחים. כשאתה גולש על סקייטבורד, אתה נמצא באותו רגע וממוקד במה שאתה עושה. אתה לא חושב על רשימת המטלות שלך או על מה שקורה בעבודה. אתה פשוט נהנה מהנסיעה. סקייטבורד כאימון טיפולי יכול להיות מצויין לילדים ולבוגרים כאחד.

סקייטבורד היא גם דרך מצוינת להתאמן. אולי אתה לא מבין את זה, אבל כאשר אתה גולש על סקייטבורד אתה משתמש בהרבה קבוצות שרירים. כאשר אתה משתמש בשרירים שאתה לא משתמש בו בדרך כלל, זה יכול לעזור להקל על המתח המצטבר בגופך.

ההיסטוריה של הסקייטבורד

סקייטבורד קיים כבר יותר מ-50 שנה. סקייטבורד היה פופולרי לראשונה בשנות החמישים על ידי גולשים קליפורניים שרצו למצוא מה לעשות כשאין גלים בים. הם חיברו גלגלי גלגיליות ללוחות עץ, והסקייטבורד המודרני נולד!

הסקייטבורד המריא בשנות ה-60, כאשר ילדים החלו להשתמש בהם כאמצעי תחבורה. בשנות ה-70, הסקייטבורד הפך לתופעה תרבותית מלאה, עם מגזינים, תחרויות ומחליקים מקצועיים. בשנות ה-80 נרשמה ירידה בפופולריות, אבל הסקייטבורד עשה קאמבק בשנות ה-90 ומאז גדל בפופולריות.

למה לעשות סקייטבורד כאימון טיפולי

ישנן סיבות רבות מדוע משמש סקייטבורד כאימון טיפולי. קודם כל, זו דרך מצוינת להפיג מתחים. כשאתה גולש על סקייטבורד, אין שום דבר אחר חוץ מהדרך. ההרגשה של הרוח על פניך בעת גלישה על סקייטבורד בירידה היא מדהימה.

סקייטבורד היא גם דרך מצוינת להתאמן. אולי אתה לא מבין את זה, אבל סקייטבורד משתמש בהרבה שרירים. וכאשר אתה משתמש בשרירים שאתה לא משתמש בהם בדרך כלל, זה יכול לעזור להקל על המתח המצטבר בגופך.

לבסוף, סקייטבורד הוא פשוט כיף! זו דרך מצוינת לשכוח את הצרות שלך ולנקות את הראש. וכשאתה נהנה, הגוף שלך משחרר אנדורפינים – ההורמונים "הרגשה טובה" שיכולים לעזור לשפר את מצב הרוח ולמזער את רמות הלחץ.

יתרונות הסקייטבורד כאימון טיפולי

יתרונות בריאות הנפש

הוכח כי סקייטבורד כאימון טיפולי משפר את הבריאות הנפשית במגוון דרכים. בתור התחלה, סקייטבורד יכול לעזור להפחית מתח וחרדה. כאשר אתה מרוכז בטריק  כזה או אחר או ניווט במכשול, אתה לא חושב על מה שגורם לך ללחץ היום יומי. אנשים רבים משתמשים בסקייטבורד כצורה של מיינדפולנס – דרך להיות נוכח ברגע ולהתמקד בכאן ועכשיו.

יתרונות פיזיים

בנוסף ליתרונות הנפשיים, הסקייטבורד מגיע גם עם שורה של יתרונות פיזיים. סקייטבורד הוא צורה מצוינת של פעילות גופנית, המסייעת לשפר את בריאות הלב, להגביר את הכוח והגמישות ולהגביר את הירידה במשקל. יתרה מכך, החלקה יכולה גם לעזור לשפר את הקואורדינציה והשיווי משקל – מיומנויות שנוטות לרדת ככל שאנו מתבגרים.

סקייטבורד יכול לעזור להקל על מתח

אם אתם מחפשים דרך לשחרר קצת מתח מובנה, גלישה על סקייטבורד כאימון טיפולי היא אופציה מצוינת. סקייטבורד דורש מיקוד ותשומת לב, מה שיכול לעזור לסיח את דעתך מכל מה שמלחיץ אותך. כשאתה בzone ומצליח לעשות טריקים חדשים, אתה תשכח הכל מהצרות שלך ותרגיש תחושת הישג מדהימה.

סקייטבורד יכול לשפר את מצב הרוח שלך

אין כמו ההרגשה של להצליח טריק חדש או לגלוש על סקייטבורד מול קהל. העומס של אדרנלין ואנדורפינים ישאיר אותך מאושר. וגם אם לא תצליח, פשוט לצאת לשם ולגלוש יכול להגביר את מצב הרוח שלך. החלקה היא דרך מצוינת להתאמן ולאוויר צח, שניהם מחזקים את מצב הרוח.

סקייטבורד משפר את מצב הרוח שלך

סקייטבורד יכול לעזור עם חרדה

סקייטבורד יכול להועיל גם למי שסובלים מחרדה. יציאה מהבית ואל הטבע יכולה לעשות פלאים לבריאות הנפשית שלך. וכמו שהזכרנו קודם, סקייטבורד דורש מיקוד ותשומת לב, מה שיכול לעזור להוריד את דעתך מהמחשבות המודאגות שלך. אם אתה נאבק בחרדה, נסה את הסקייטבורד – אתה עשוי להיות מופתע עד כמה זה עוזר!

איך סקייטבורד יכול לעזור לילדך

כהורה, אתה לא רוצה יותר מאשר שילדך יהיה שמח ובריא. אבל לפעמים זה יכול להיות קשה לדעת איך לתמוך בצורה הטובה ביותר בילד שלך, במיוחד כאשר נראה שהוא מתקשה. אם ילדכם עובר תקופה קשה, כדאי לשקול לרשום אותו לחוג סקייטבורד כאימון טיפולי. סקייטבורד יכול להיות דרך מצוינת לעזור לילדך להתמודד עם קשיים ולהשיג תחושת רווחה רבה יותר.

סקייטבורד יכול לעזור לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

אם ילדכם אובחן עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אתם עשויים לדאוג כיצד הם יוכלו להתמקד בכל דבר מספיק זמן כדי להשלים אותו. עם זאת, סקייטבורד כאימון טיפולי יכול לעזור לילדים עם ADHD לשפר את הריכוז והמיקוד שלהם. מחקר אחד מצא שילדים שהשתתפו בשיעורי סקייטבורד כאימון טיפולי הראו שיפורים משמעותיים בתסמינים של ADHD, כמו ריכוז והיפראקטיביות.

סקייטבורד יכול לעזור עם חרדה חברתית

זה יכול להיות קשה לילדים הסובלים מחרדה חברתית להתיידד ולהרגיש בנוח במצבים חברתיים. עם זאת, סקייטבורד יכול להיות דרך מצוינת עבור ילדים אלה למצוא תמיכה חברתית ולבנות מערכות יחסים. סקייטפארקים מספקים סביבה בטוחה ומסבירת פנים לילדים לקיים אינטראקציה עם אחרים שחולקים את העניין שלהם בסקייטבורד. ומכיוון שגלישה על סקייטבורד דורשת תרגול ומסירות, השתתפות בפעילות זו יכולה לתת לילדים תחושת הישג וגאווה.

סקייטבורד יכול להיות טיפולי לילדים שחוו טראומה

אם ילדכם חווה טראומה, כמו בריונות או מוות של אדם אהוב, הוא עשוי להפיק תועלת מסקייטבורד כסוג של טיפול. סקייטבורד יכול לעזור לילדים להתמודד עם הרגשות שלהם ולהתחיל להחלים. מחקר אחד מצא שילדים שהשתתפו בשיעורי סקייטבורד הראו ירידה בתסמינים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). סקייטבורד יכול גם לעזור לבנות הערכה עצמית וביטחון עצמי, החיוניים להתמודדות עם טראומה.

פוסטים נוספים

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

איך סקייטבורד יכול לשנות את חייך הסקייטבורד עבר כברת דרך מאז ההתחלה הצנועה שלו בשנות החמישים בארה"ב. מה שנחשב פעם לקהילה מרדנית של בני נוער

חלקי הסקייטבורד השונים

חלקי הסקייטבורד השונים

סקייטבורד היא אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד. אבל האם אי פעם עצרתם לחשוב מה מרכיב סקייטבורד? אם אתה כמו אנשים

שיתוף:
small_c_popup.png

צרו איתנו קשר