איך לבחור סקייטבורד או סרפ סקייט

איך לבחור סקייטבורד

תוכן העניינים

אז אתה מחפש איך לבחור סקייטבורד או סרף סקייט חדש. אולי אתה רק מתחיל, או אולי אתה מחליק כבר זמן מה ואתה מוכן לשדרוג. כך או כך, אתה רוצה לוודא שאתה בוחר את הלוח המתאים לסגנון הרכיבה ולרמת הניסיון שלך. הנה כמה דברים שכדאי לזכור בעת בחירתך.

איך לבחור סקייטבורד – הגודל משנה

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא גודל הקרש. סקייטבורד נמדד לפי אורך הקרש שלהם, שהוא המרחק בין האף לזנב הקרש. הגדלים הנפוצים ביותר הם 7.5-8.0 אינץ', 8.0-8.5 אינץ' ו-8.5 אינץ' ומעלה. חשוב לבחור מידה שנוחה לך; אם הקרש גדול מדי או קטן מדי, יהיה קשה לשלוט בסקייטבורד. אם אינך בטוח באיזה מידה לקנות, בקש עזרה ממוכר בחנות הסקייטבורד בה אתה מתכוון לרכוש את הסקייטבורד. הם יוכלו לכוון אותך בכיוון הנכון בהתבסס על הגובה והמשקל שלך.

נער עושה טריקים על סקייטבורד

חומרים לקרש

הדבר הבא שצריך לחשוב עליו הוא מאיזה חומר אתה רוצה שהקרש שלך יהיה עשוי. קרשי סקייטבורד יכולים להיות עשויים מעץ, פלסטיק או חומרים מרוכבים כמו סיבי פחמן או פיברגלס. לכל חומר יש יתרונות וחסרונות משלו, לכן חשוב לבחור את אחד המתאים לכם. לדוגמה, אם אתה מחפש סקייטבורד קל משקל לביצוע טריקים, סיפון סיבי פחמן עשוי להיות אופציה טובה. מצד שני, אם אתם רוצים קרש עמיד שיכול לעמוד בבלאי רב, קרש עץ עשוי להיות הדרך ללכת. 

גלגלים ומסבים

לאחר שהחלטתם על הקרש, הגיע הזמן לבחור כמה גלגלים ומסבים. הגלגלים עשויים בדרך כלל מפוליאוריתן (PU) ומגיעים בגדלים שונים, הנעים בין 50 מ"מ ל-101 מ"מ. גלגלים קשים יותר טובים להחלקה על משטחים מחוספסים כמו בטון, בעוד שגלגלים רכים יותר טובים יותר לשייט על משטחים חלקים יותר כמו אספלט או ריצוף עץ.

מיסבים עשויים פלדה או קרמיקה ומאפשרים לגלגלים להסתובב בחופשיות על הציר. בבחירת גלגלים ומסבים, חשוב לשקול איזה סוג של החלקה תעשה לרוב. אם תעשה בעיקר החלקה ברחוב, למשל, תרצה גלגלים קשים יותר כדי שתוכל להמשיך ולגלוש על סדקים ואבנים קטנות מבלי לאבד מהירות.

אם החלקה בוורט היא יותר הסגנון שלך, אז גלגלים רכים יותר עשויים להיות הטובים ביותר מכיוון שהם אוחזים טוב יותר ברמפה ומספקים שליטה רבה יותר בעת טריקי נחיתה.

גבר גולש על סקייטבורד בירידה

רמת יכולת

האם אתה מתחיל שרק מתחיל או רוכב מנוסה שמחפש אתגר? אם אתה חדש בהחלקה, חשוב להתחיל עם בורד שתוכנן במיוחד למתחילים. סקייטבורדים אלו הם בדרך כלל קצרים ורחבים יותר מסקייטבורדים מתקדמים יותר, מה שהופך אותם ליציבים יותר וקלים יותר לשליטה.

לאחר שתשלוט ביסודות, תוכל לעבור לסקייטבורד ברמה בינונית. ואחרי ששלטת במיומנויות האלה, הגיע הזמן לסקייטבורד ברמה מתקדמת. זכור שלמרות שהסקייטבורדים הללו מיועדים לרמות מיומנות שונות, עדיין ניתן להשתמש בכולם להחלקה פנאי. זה רק עשוי לדרוש קצת תרגול אם אתה משתמש בלוח שהוא מחוץ לטווח הכישורים שלך.

סגנון הגלישה

האם אתה רוצה לגלוש במורד גבעות,  לעשות טריקים בסקייטפארק המקומי, או פשוט לגלוש ברחוב? סוג הגלישה על סקייטבורד שאתה רוצה לעשות יקבע איזה סוג של קרש אתה צריך.

אם אתם מתכננים לעשות הרבה טריקים, חפשו קרש עם הרבה פופ (היכולת לקפוץ מהקרקע) ושליטה טובה בקצה (היכולת להסתובב במהירות). אם אתה רק רוצה קרש לגלוש ברחבי העיר או רכיבה לבית הספר, כל סוג של לוח יתאים. רק וודא שזה נוח וקל לך לשלוט בו.

שימוש מיועד

שימוש מיועד – כלומר, בשביל מה אתה רוצה להשתמש בסקייטבורד או הסרפ סקייט שלך? אם אתם מחפשים קרש לגלוש בשכונה שלכם או בפארק עם החברים שלכם, אז כל סוג של בורד יתאים. עם זאת, אם אתה מעוניין בביצוע טריקים, תרצה לבחור קרש שתוכנן במיוחד למטרה זו. קרשים המיועדים לטריקים נוטים להיות קצרים יותר ובעלי קיקטייל (חלק מוגבה בחלק האחורי של הלוח).

גבר גולש על סקייטבורד ברחוב

פני השטח

שטח – במילים אחרות, היכן תגלוש על הסקייטבורד או הסרפ סקייט בתדירות הגבוהה ביותר? אם אתה רוכב על משטחים שטוחים יחסית כמו מדרכות ורחובות, אז כל סוג של קרש יעבוד. אבל אם אתם מתכננים להכות בסקייט פארק עם הרמפות והחצי-פייפ שלו, אז תזדקקו לקרש חזק יותר שיכול לסבול מכות. שוב, יש הרבה אפשרויות בשוק אז רק הקפד לבחור באחת המתאימה ביותר לשטח שאתה רוכב עליו בתדירות הגבוהה ביותר.

תקציב

כמה אתה מוכן – או מסוגל – להוציא על סקייטבורד ? מחיר הסקייטבורד יכול לנוע בין 200 שקל לאלפי שקלים. אם אתה רק מתחיל, אנו ממליצים ללכת עם בורד זול יותר עד שתבין איזה סוג החלקה אתה הכי אוהב. אתה תמיד יכול לשדרג מאוחר יותר אם תחליט שגלישה על סקייטבורד היא בשבילך. אבל אם כסף הוא לא בעיה, קנה את הסקייטבורד הטוב ביותר שאתה יכול למצוא! רק זכרו שהסקייטבורד היקר ביותר הוא לא בהכרח הטוב ביותר עבורכם – הכל תלוי ברמת המיומנות שלכם, בסגנון הרכיבה ובהעדפות האישיות שלכם.

יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון בבחירת סקייטבורד או סרפ סקייט – רמת מיומנות, סגנון רכיבה, תקציב וכו' – אבל אל תתנו לזה להפחיד אתכם! עם קצת מחקר (ואולי קצת עזרה מחבר מנוסה), בחירת הלוח המושלם יכולה להיות קלה ומהנה.

פוסטים נוספים

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

למה להתחיל לגלוש על סקייטבורד

איך סקייטבורד יכול לשנות את חייך הסקייטבורד עבר כברת דרך מאז ההתחלה הצנועה שלו בשנות החמישים בארה"ב. מה שנחשב פעם לקהילה מרדנית של בני נוער

חלקי הסקייטבורד השונים

חלקי הסקייטבורד השונים

סקייטבורד היא אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד. אבל האם אי פעם עצרתם לחשוב מה מרכיב סקייטבורד? אם אתה כמו אנשים

שיתוף:
small_c_popup.png

צרו איתנו קשר